#33 - Régi új ismerős a Díj


Nos, mint azt már mondtam, áthelyeztem a székhelyem a fővárosba. Erről majd lesz egy külön poszt, hogy én hogy éltem meg az utazást, a környezetváltást, az idegen terepet, a pánikot...
Az hosszú lesz, és még kész sincs, de helyette van egy ilyen blogos díj. Tudjátok, ez így körbe-körbe röpköd bumerángként, csak én úgy döntöttem, hogy kicsit kiszállok és most támadt újra kedvem hozzá.
A végén pedig pofázok arról, hogy mi jön, mi nem, meg a szokásos. Reiner erre csak a fejét szokta csóválni, mert tudja, hogy a végtelenségig tudok pofázni az írásról. Az írás helyett.
Nah, de vágjunk is bele!

Az első díjat nagyon köszönöm egyetlen Mademnek, aki anno bemutatott a Gravity Fallsnak, meg a HH-nak és hát hogy így egyszercsak lett egy squadunk. :3
A másikat pedig Larának, akinek sikerült elérnie azt, hogy legyen shippem a Pál utcai fiúkból. Nagy szó ez hölgyeim és nyulaim! Meg amugy is, amilyen halál laza stílusa van, bőven megérdemli az imádatot!

1. Hogy vagy mostanában? :)
Hektikusan. Jó nagy változás ért mostanában, amit természetesen nem könnyű feldolgozni, de szerintem lassan kezdek talpra állni. Lett egy út, vannak tennivalóim, így már könnyebben küzdök. Lélekerőt annyit kapok a barátaimtól, hogy a visszafizetézéséhez száz év se lesz elég, szóval talpra állás van folyamatban. Ami talán egyszer tényleg sikerül. (Az is segít, hogy Crow is önmaga lett és felvillantották, hogy mennyire laza ez a démon.)

2. Játszol valamilyen hangszeren? Ha nem, mit tanulnál szívesen?
Nem, botfülü vagyok ami azt illeti. Huh, hát zongorázni szívesen megtanulnék és...dobolni.
Ne. Hallod, most ugrott be egy, az én életemben csak miliméternyi szakaszt kitévő, tipikus fantazmagória fanfiction. Tudjátok mikor xy karakterrel összeírja magát a kezdő, többnyire romantikusan. Nah, nálam ez nem volt nagyon jelen, már csak azért sem, mert asex természetem nem bírta a romantikát - bár akkor még mem tudtam, hogy ez létező dolog, és normális, és nem valami jellembeli defekt. Ezek meg arról szólnak, hogy hát csók, szerelem, miegymás.
De...de most beugrott egy. Hogy hát azért ha Mark Sheppard tanítana dobolni!
Borzasztó, nagyon ciki ez gyerekek. Szóval így rögvest kanyarítok belőle egy Mark Sheppard/Osric Chau ficit.
(Mad! Ez. A. Te. Hibád. Őt tessék vádolni.)


3. Van/volt olyan fandom, amihez iszonyatosan szerettél volna alkotni valamit, mégsem sikerült? (Nem jött a konkrét ihlet, kiszerettél a sorozatból/filmből/etc., mielőtt alkotásra került volna a sor, stb.)
Hajajajajaj! Nem is egy.
- Ott van mindjárt a Star Trek, amiért csatakiáltásokat ordítva lelkesedek, és még mindig szégyellem, hogy az új film kapcsán mennyire elkapott a nosztalgiavonat, konkrétan megkönnyeztem a Monológot. "Az űr a legvégső határ. Ennek a végtelenjét járja az Enterprise csillaghajó, melnyek feladata különös új világok, új civilizációk, új életformák felkutatása, és hogy eljusson oda ahová ember még nem merészkedett"
Nem tudom elmondani, hogy mennyire akarok kadét lenni a fedélzetén, mennyire rajongok azért a három jómadárért, hogy mennyire végigcsókolnám a fedélzetét, ha rátehetném a lábam! De írni...azt nem tudok benne. Nem tudom miért, egyszerűen csak nem tudok mit kitalálni hozzá, pedig Enterprise.
  - Galavant, amibe nem számoljuk azt a förmedvényt. Egyszerűen annyira abszurd, annyira mély és sokrétű és végtelenül megcsavart humoru hogy nem tudom mit tudnék hozzáfűzni. Pedig Tad Cooper, meg Gal és King Rich barátsága, és Sid és musical és nem tudok velük írni!
  - Firefly: Ez a sorozat, ez... erre nincsenek szavaim. Ez...áh, én nem. Pedig szeretnék benne alkotni! De annyira nem lehet feldolgozni, hogy csak ennyi... ne, ne beszéljünk róla.

4. Mind ismerünk pár olyan tételt, amelyekre "az írás aranyszabályaiként" szokás hivatkozni. Na, a kérdésem az, hogy ezekből melyikeket tartod be kőkeményen, és melyikeket szoktad megszegni, akarva-akaratlanul?
Őőőő... én is? Lehetséges, bár mérget nem vennék rá.
Fuh, talán az, hogy kerülöm a túlzott sallangozást. Mérhetetlenül ki tud borítani, hogyha a harminckettedik szóképet használja arra a kibaszott szemszín leírására. Persze megvan ennek is a maga helye és ideje, amikor aztán a végletekig agyon lehet csavarni, erre a tökéletes példa a RetroShock, de ne használd feleslegesen.
Én inkább az egyszerűségre, gördülékenységre figyelek.
Amivel viszont állandóan bírkózom azok a vesszők, meg a külföldi nevek ragozása. Ezek nem aranyszabályok, de ezekkel vannak komoly problémáim.
Nem, fogalmam nincs ezekről az "írói aranyszabályokról" hirtelen.

5. Mi számodra az írás legnehezebb része?
Egyértelműen az átkötő részek.
Tudjátok ezek a szükséges üresjáratok, amikor az egyik nagyjelenet már lement de a következőnek még nincs itt az ideje, de mégis meg kell oldani, hogy logikusan kapcsolódjanak egymáshoz. És ilyenkor valamit csinálni kell a szereplőknek, de olyan szarul megy mindig! Két esetem van, amit mindig fel szoktam hozni. Az egyik egy Mooseley ficinél esett meg, hogy a srácoknak le kellett menni a lépcsőn. Ennyi volt az átkötő rész, de napokig ültem felette. Egy rohadt bekezdésen.
A másik ilyen a még nem publikált "Valóság az, ami megtörtént"következő fejezetében volt, amikor Crow és Kevin leül a padra. Két mondat okozott akkora gubancot gyerekek!
Ha véresre vernek se tudom megindokolni mi ezekben ilyen nehéz nekem...


6. Mit tanácsolnál egy kezdő bloggerinának? Mit egy haladónak? (csak, hogy másnak se legyen könnyű dolga - Zsazsi) (tartsuk a hagyományokat! - Babu) (ki vagyok én, hogy megakasszam a tradíciót - Mad)
Kezdőnek: Az önbizalom nem egyenlő a nagyképűséggel. Mivel most kezdtél írni ezért rengeteg hibád lesz, amikre egészen biztosan fel fogják hívni a figyelmed. De ne ess kétségbe, hanem törekedj a fejlődésre, légy állhatatos, kitartó és mindig a magadból kihozható legnagyobb teljesítményre törekedj. Ne zavarjon, ha ez esetleg egy milliomodik fantasy, mindenki elkezdte valahol. És ha befejezel valamit, akkor arra légy büszke, mert mégiscsak végigvitted. Tanulni belőle meg ráérsz ezután is.
Haladóknak: Az elégedetlenséged a fejlődésed kell, hogy szolgálja. Tudd, hogy nagy utat tettél meg, és még legalább ekkora vár rád, de már igenis letettél valamit az asztalra. Ezenkívül vállald a felelősséget, azért, amit csinálsz, légy állhatatos, odaadó és szenvedélyes, soha ne vedd félvállról, de a túlságosan elérhetetlent ne akard megugorni. Senki nem született zseninek, mindenki mögött véres és fáradságos út áll, amin neked is végig kell menned.
"Mondta az egoista kígyó"

7. Inkább fluff, vagy inkább angst?
Bármennyire is szeretném, én inkább fluffos vagyok. Tudom, undorító szokás,de ettől még igaz. Szeretem, ha jó egy sztori vége, meg ha felvidíthatom valaki napját. (Amúgy hurt/comfort, mert kell a sötétség is, de nemmmm szeretem nagyon gyilkolni a karaktereket :/)

8. Mi a legutóbbi film, amit láttál? Hogy tetszett?
Asszem a Split.
K i b a s z o t t u l  z s e n i á l i s.
Meg is ihletett a dolog, illetve a film utáni fejtegetésünk Lizyvel. Annyira. Nagyon. Imádtam. Órákat tudnék róla értekezni.

9. Nálad, hogy nyilvánul meg egy "fangörcs"?
Jaj :"D Én sajnos egy tipikus hülyepicsás fangirl vagyok, mert ha nem lát senki akkor tapsikolok, visitozok, kiabálok, körbetáncolom a szobát, sóhajtozok, káromkodok...
Ha társaságban vagyok, akkor igyekszem ezt tizedére leredukálni és csak marad a nevetés, ököl harapdálás.
10. Van olyan műved, amit később megbántad, hogy publikáltad? (ezt csak szimplán lopnám Babutól, de kíváncsi vagyok - Mad)
Van.
Az összes karácsonyi ficim.
Tudom, hogy most mégy és megnézed, mindegy mit mondok, de én megmondtam előre, hogy szarok. Nem, nem érdekel, én  érzem, hogy az a színvonaltalanság, amit produkáltam.

Most pedig következzenek Lara kérdései! Készüljön fel mindenki lélekben: Hosszú lesz.

1. Melyik író vagy könyv volt a legnagyobb hatással a mostani írói stílusodra? (Hulljon kőzápor, lehet több is.)
A két nagy klasszikus, vagyis hát akiket ilyenkor fel szoktam hozni, az Douglas Adams és Terry Pratchett. De most kaptok két újat is.
Az egyik P. G. Wodehouse. Nem tudom hányan ismeritek ezt a halál laza, vicces, humoros, a végletekig szórakoztató úriembert, de mentek és olvastok tőle. Az angol arisztokrata társaságot ábrázolta roppant szórakoztatóan, nem tudod őket utálni, mert egyszerűen nem lehet. Jah,meg hát azok a csodálatos, istenített párbeszédei! Emlékszem egyszer akartam én is az SPN-nek egy ilyen Wodehouse-s verziót, ahol mindenki aranyifjú, meg arisztokrata, meg mit tudom én. Valahol még most is szeretnék egy ilyet, valami sokfandomos ereszdelahajamat, totális cracket, de hát a színházzal is ugyanezt eljátszanám.
Mindegy. P. G. Wodehouse mutatta meg nekem milyen kemény, de jó dolog a szórakoztató irodalom. (De én még azért csodálkozom, hogy miért írok főleg könnyedebb műfajban)
A másik pedig két orosz úriember, de igazából akkor már három emberről beszélek. Remélem mindenki megkeveredett.
Szergej Lukjanyenko akihez az Őrség-sorozattal kapcsolatban lett szerencsém. Igazából előbb láttam a két filmet, mint ahogy olvastam volna a könyvet és nagyon szeretem mind a kettőt. Ami miatt fontos azonban, hogy itt kezdődött az orosz sci-fi őrületem. Zseniálisan jól ír, persze és imádom, hogy mennyire jól fel van már építve a világa.
A maradék kettő pedig a Sztrugackij fívérek. Szintén orosz, szintén sci-fi és ami még lényegesebb, hogy abszurd. Drótkerítést tudok rágni az olyan dolgokért, amiket kevesen értenek, és ez tipikusan az, hogy vagy tudod értékelni, vagy ezer kilométerre elkerülöd.
Szóval így ők inspiráltak, és őket követve próbáltam kigyúrni valami sajátos stílust. (Állítólag sikerrel)

2. Van(nak) olyan dal(ok), ami(k) visszavonhatatlanul az egyik fandomod juttatják eszedbe?
Még szép. Nem is egy. És igazából főleg magyar dalok. Bár van pár angol is, de azok nem biztos, hogy beugranak.
Zanzibár - Üvegszilánkokkal az ágyban: Azóta se hallgattam újra, mert annyira vérzik a Deanleytől, hogy NEM. (És ezeknek a daloknak háromnegyede Deanley. Nagyon agyfasz)
Anti Fittnes Club - Miért hazudom: Ugyanaz, mint fent. De hát ebből következik, hogy nem hallgattam máshoz
Republic - Jönnek a hadvezérek: Erre továbbra is akarok vágni egy Deanley vidit, nem érdekel.
Marina and the diamonds - Oh no!: Na, ez viszont már Sherlock! Volt egy rohadt jó fanvid és azóta ez nekem Sherlock. ( Meg kéne nézni a negyedik évadot, de sajnos továbbra se érdekel annyira)
Set it off - Wolf in sheep's clothing: Gravity Falls. Ízig-vérig, de főleg azért, mert erre teremnek a fanvidik.

3. Mi volt a legutóbbi videó, amit megnéztél a YouTube-on?
A Doctor Who új trailere. Fél órás kiselőadást tudnék arról tartani, hogy mennyire kibaszottul laza és fasza és menő....hjaj, gyerekek, nagyon az.


4. Melyik az a sorozat vagy film, ami már régóta érik nálad újranézésre?
A Doctor Who. I need a Doctor.
De úgy nagyon. Lehetőleg bőrdzsekis legyen, vagy rendelkezzen attack eyebrowal (ezt tuti nem így kell leírni)

5. Mi számodra az írás legkönnyebb része?
A párbeszédek.
Szeretek párbeszédeket írni. Szeretem, ha a karaktereim beszélnek, és íly módon konfrontálódnak.

6. Mit szeretsz a mostani írásaidban?
Azt ha végre befejezem őket... Bár utána meg utálom őket, mert kreatívtalan légypiszoknak tartom őket. Nem tudom. Semmit
A hosszukat azért rühellem, mert egy élet mire legépelek egy fejezetet vagy novellát, pedig nem gépelek lassan, egyszerűen nem tudok gyorsan írni, ami megőrjít.
Az alapötletet azért nem szeretem, mert mindig kifejtem magamnak, mit honnan szedtem, mi ihletett és mindig rájövök, hogy nincs új a nap alatt.
Stílusilag bőven hagy kívánni valót maga után, ahogy helyesírásilag is.
A karaktereket OOC-nek tartom.
A cselekményt unalmasnak.
Fogalmam nincs mi a fasznak írok mégis...

7. Van valamilyen készség, amit a közeli vagy távoli jövőben szeretnél elsajátítani?
Ha végre rendeződnek a dolgok, ami alatt a munkába állás értendő, akkor szeretnék belevágni egy webdesignes képzésbe, mert ez engem komolyan érdekel. Jah, meg feltornászni az angoltudásom, mert bár most is tanulok magamtól, találtam levelezőtársakat, de mégis jobb lenne, ha valami csoportba lennék, mert úgy rá vagyok kényszerítve.
Jah, meg nyáron görkorcsolyázni szeretnék.
Így ennyi.

8. Egy NOTP?
Friendship megfelel? Mondjuk OTP-m sincs, nah mindegy.
Ott van mindjárt Simon Pegg és Nick Frost, bár ők akár még házasok is lehetnének, komolyan. Nagyon szeretem és kicsit irigylem a barátságukat, bár én mit nem irigylek?. Aztán Galavant és Rich, akik ellenségekként kezdték, aztán legjobb haverok lettek. (Az az összeveszésük az nagyon fájt). Persze nem maradhat ki a Kirk, Spock, McCoy trió, mert ez a hármasfogat nagyon zseniális és imádom mindegyiküket. A Serenity komplett legénysége, de legjobban a tiszi és Baldwin barátsága, amit nagyon megkedveltem.
Jah meg hát Sam és Crow barátsága, ami amúgy a sorozatban nincs ott, magunknak építettük fel az egészet.
(Mivel kibaszottul nem esett le, hogy mi az a NOTP - életesszenciám, hogy baromira evidens dolgokat nem értek -, ezért született ez a válasz. És zsebjávoromat se kérdeztem meg, mert... nem tudom. Mindegy. Ez mán így marad, nincs kedvem átírni)

9. Alkoss egy tökéletes történetet az ismert x meets y/x találkozása y-nal marketingsablon és két fandomod felhasználásával! Nem konkrét cross-overről van szó, csak a két mű stíluselemei keverednek. Pár mondatban fejtsd is ki, pontosan milyen lenne ez a történet
De... de... de... én mindig konkrét crossoverekben dolgozom, és azt se tudom milyen stíluselemei vannak egyiknek vagy másiknak... én egy buta amatőr író vagyok, nem vágom a szakzsargont! Csak úgy teszek.
Fuuuuh... a színház nem lehet fandom? Pedig én megnézném, ahogy Mark és Járai összefut. Járai és Tim Minchin. Járai és SparkleBen. Nem.... ez túl sok csillám és ragyogás lenne, kiégne a szemüvegem. Járaiban is van csillámunikornisvér, ezt eskü alatt vallom.
Jó, hát Eva nem tud ám a kérdésre válaszolni általában sem.
Mindenestre azért 12th Doctor összefuthatna Gavinnal, megmenthetné, Gavin meg az új companion lenne Bill mellett, aki amúgy csajszi, majd valahogy odakeverednének a csipet-csapathoz és Crow kibaszottul örülne az élő fiának, és aztán cybermanek, vagy dalekok, meg egyéb faszságok, és 12th badass, Crow is, feltartja a túlerőt és a vége nyálas boldogság, Gavin tovább kalandozik a Doctorral, Crow meg összejön Kevinnel, mert kell egy awkward pillanat, amikor a négyszáz éves démonnak el kell mondania a saját fiának, hogy egy harminc éves se srácba habarodott bele.
Ez nem tökéletes történet, sajnos csak ez ugrott be.

10. Rajzolj egy macskát, vagy csatolj egy macskás képet! (Természetesen, a rajzot is csatolni kell!)
Eltartott egy ideig, de találtam megfelelőt. Ami azért tetszik, mert emlékeztet a Megalkuvó macskákra. :3



Akkor most jöjjenek az Én Kérdéseim!
1) Saját meglátásod szerint, mi a legnaívabb reményed? (Pl: gyors ügyintézés, nem irat a hetedik órában dolgozatot, ezúttal tuti elfogadja az autómata a kétszázast...)
2) Azt biztos tudod magadról, hogy szuperhős vagy szupergonosz vagy. Ez esetben ki lenne az ellenfeled és miért?
3) Te választod ki, hogy ki éljen túl egy apokalipszist. Ki vagy kik lennének azok, akik nem élhetnék túl? (Valakit választanod kell és te magad nem lehetsz)
4) Milyen műfaj lennél?
5) Mi az, amire büszke vagy az eddigi pályafutásod során? (Nincs olyan, hogy semmi!)
6) Mi volt a lehető leghülyébb tanács, amit kezdőként és/vagy haladóként kaptál? (Rezidens King of Hellként megtehetem, hogy megszegjem - Reyklani) /az eredeti kérdést lásd feljebb/
7) Az apokalipszis bekövetkeztével is megpróbálnál alkotni?
8) Hogyan szeretsz aludni?
9) Melyik mitológia a kedvenced?
10) Ki vagy ha éhes vagy?

Akinek küldeném, és nyugodtan kommentben is kitölthető. Mindenkinek aki szereti.

Mad - Nesze lyányom, nem érdekel, hogy tőled indult, megérdemled és kész.

Jávorom - Azt hitted kihagylak, mi? Rosszul hitted.

Lara - Mert kibaszottul megérdemli, és neki még nem túrtam fel eléggé a kommentszekciót, a z é r t. Meg amúgy is, megérdemli.

Babu - Mert nem tudom, hogy megetted-e a halat. Megetted?

Sheraphine - Mert tudom, hogy nem elég neki a pályázata :D Dolgozzon ezen is :D

Adam a vámpír - Fogalmam nincs, hogy szereti-e ezeket, de most kap. 

Brukú - Aki annyi szépséges kommentet hagyott nálam, hogy megérdemli. 

És nincs több, megszegem a szabályokat, mert én megtehetem. Démonként előjogom ez :D
Persze, ha valaki erre jár, nyugodtan viheti. 

Naaa, most hogy ezt letudjuk, beszélgessünk kicsit arról, hogy mi lesz.
Friss legalábbis bőszen remélem, hogy most már megkapjátok az arcotokba a "Valóság az, ami megtörtént" következő fejezetét. Nagyon kibasztam magammal a sztori vágásakor, de hála Madnek, most már összeállt, egy időre, és tényleg csak a türelmeteket kérem. Madnek amúgy a végén kell vennem valami vaniliás cuccot. Szereti a vaniliát. Menjetek és adjatok neki vaniliát.

A másik, hogy per pillanat egy pályázatos novellán is dolgozom, amivel úgyis az utolsó nap fogok csak végezni, műfajilag egy orosz cyberpunk lesz, és remélem, hogy sikerül azt visszaadnom ami a fejemben van. Ihletésnek rongyosra hallgatom a Görbe Tükör - Radioaktív számát.

Ami ezek után következni fog, az a sci-fi AU-m, most már aztán tényleg, és...és én eldöntöttem, hogy soha többet nem dolgozom az SPN-nel, de aztán sejthetitek, hogy nem így lesz. Mert Crossoverek. Crossoverek mindenhol.
Most főleg az, hogy láttam a Doctor Who-nak az új évadának az új trailerét és ahahahahahahah! Nagyon rápörögtem.
Bár ez nem kifejezés arra az eszeveszett fangörcsre, amit produkáltam. 
A lényeg, hogy szerintem fogok még alkotni a fandomban, bár inkább úgy, hogy hozzácsapom valamihez, és hát nem, Crowleyt se fogom kinőni. Úgy köbö soha.
Meg megírom a fent vázolt ficiket is, mert megtehetem azért.
Legyetek rosszak! 

Megjegyzések

  1. Szia,

    Nagyon szépen köszönöm. Megtiszteltetés.

    Bírom a bejegyzéseidet, általában érdekesek és jó témákat hozol. :)

    Köszönettel:
    Brukú


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ugyan már, én örülök, hogy ennyiszer itt jártál, és egyszer, mikor egyikünk se számít rá, viszonozni fogom :D

      örülök, hogyha szereted, sajnos mindig azok vannak többségben, a történetek lassan haladnak.

      Szivesen és enyém az öröm, hogy olvasol :3

      Törlés
  2. Ezen a héten nem volt hal :"D (Dee még mindig nem szeretem.)
    Gyahj egyébként cuki vagy, igyekszem makd kirakni a díjat, köszönöm <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor add nekem a te részed is :D Te meg csak edd azt a sok félelmet! :DDDD

      Ugyan már, szívesen, helyfoglalónak ez is jó :D Egen, sajnos én ilyen kis cuki vagyok :"D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések